יום ראשון, 7 בנובמבר 2010

מסע לארץ הדוגמיות

דוגמיות איפור, דוגמיות קרם

המסע הזה התחיל לגמרי במקרה.

נכנסתי לאפריל לקנות רק מסקרה, לא יותר לא פחות (אני חזקה שאני רוצה(  נצמדה אליי מוכרת,
שאלה מה רוצה? ביוניק מסקרה של סמאשבוקס, אני עונה.
 והיא בשלה "אולי תנסי יש פודרה חדשה"... ניסתה, לחצה, הגענו לקופה ואני, עם הפתעה בשבילה, שולפת כרטיס הנחת מאפר, נגמר הסיפור ב55 ₪, לא שקל יותר. והיא לשקית מכניסה את המסקרה ושתי דוגמיות פריימר של סמאשבוקס, השאירה אותי לשניה המומה.

רגע

הלו

מה קורה פה?

לא ביקשתי (דוגמיות), לא ת'חננתי, אפילו לא עשיתי רושם של לקוחה ששווה השקעה.
מכיוון שהיא היתה כל כך נחמדה, היא הסכימה למסור לי קצת מידע, מנקודת מבטה:
  • לסמאשבוקס יש רק דוגמיות של פריימר ומוסיפים אותם לכל מכירה.
  • חוץ מזה אין מדיניות ברורה לגבי חלוקת דוגמיות.
  • באפריל אפשר למצוא בדרך כלל דוגמיות של סטנדל, מיורד, אסתי לאודר וקליניק. לגבי יתר המותגים תלוי בתקופה.
  • הכי קשים בדוגמיות הם שאנל ודקלאור.
  • דוגמיות משמשות כעזר למכירה ודלת כניסה ללקוחות חדשים, אם המוכרות מזהות לקוחה שבאמת מתעניינת, הן יצ'פרו אותה גם בדוגמיות של מוצרים נלווים (במידה ויש) אם המוכרות יזהו אותה כאוכלת חינם הן ינפנפו אותה בעדינות. כן, כן.
  • השוק בישראל מאד קטן, התקציבים של היבואנים לא גדולים ביחס לתקציבים בחו"ל, נוסף על כך חלות עליהם הגבלות שונות. הדוגמיות עולות כסף ליבואנים, שלא מרוויחים מכך דבר, מכיוון שהדוגמיות ניתנות לחנויות בחינם. בד"כ בסוף שנה נגמר התקציב וקשה מאד למצוא דוגמיות.
  • אה
  • יש גם את "הלקוחות של הדוגמיות" אלו שלא מתביישות לבקש רק את הדוגמית, לא מתעניינות במוצר (או לכל הפחות עושות עצמן מתעניינות..) זה נפוץ בעיקר עם הקרמים.
  • ויש גם "דוגמיות סודיות" אלו של הפרימיום קרם, מאלפיים ₪ צפונה. אלו נשמרות (מאחור) ללקוחות המשקיעות, בעלות הפוטנציאל הגבוה לרכישת המוצר הכה הו יוקרתי.
  • ברגע שהיא התחילה עם אלפיים ₪  לקרם... זאת בדיוק הנקודה שהיא איבדה אותי, הראש שלי   התחיל להסתחרר, מה באמת, מה כבר יכול להיות שם בפנים, בפנוכו, בתוך הקרם, שמצדיק מחיר כזה. מישו יכול להסביר לי? רק הסבר הגיוני יתקבל בברכה.
  • אם יש כזה.



     לאתר שלי - איפור


15 תגובות:

  1. זה באמת די נדיר לדעתי שהן "מנדבות" דוגמית בקניות קטנות. לי אף פעם לא נתנו דוגמית, וקניתי ברשת אפריל די הרבה.

    לגבי הדברים שהדיילת אמרה:
    מילת המפתח כאן לדעתי היא "מדיניות לא ברורה". אני אישית שונאת להיתקע עם דוגמיות של מוצרים שאני בכלל לא צריכה, ואם היו "מצ'פרים" אותי באחת כזאת פשוט לא הייתי לוקחת. הבעיה היא כשאני כן רוצה לנסות מוצר ספציפי, כדי לקבל דוגמית צריך לעבור חוויות לא נעימות בפארמים. ואיך בדיוק עושים רושם של לקוחה רצינית ולא "אוכלת חינם" על הדיילת??
    קשה לי להאמין שהיבואן קונה דוגמיות ומחלק בחינם. אם זה באמת ככה, אז או זהוא קונה דוגמית 1 מכל מוצר או שכל הדוגמיות בסוף מגיעות לתיק הפרטי של הדיילות, או שכל הלקוחות הן "אוכלות חינם" ולא צריך להשקיע בדוגמיות בכלל.

    נראה לי שלעולם לא נדע מה באמת קורה שם.
    הלכתי להתאמן מול מראה איך להיות לקוחה רצינית :)

    השבמחק
  2. עדן
    כל הסיפור (בגדול) עם דוגמיות בארץ כפי שאני הבנתי הוא שאנחנו יחסית לחו"ל שוק מאד קטן (גם אם אנחנו מעדיפים לחשוב אחרת)ובאמת לא תמיד יש דוגמיות וכשיש הן יתנו בשמחה אלא אם... (הפירוט למעלה) ובנוסף זה כן לשיקול דעתה של הדיילת/מוכרת לתת או לא.
    דוגמיות עולות כסף. לא ללקוח ליבואן.
    בהצלחה עם האימון עדכני אותי אם זה באמת עובד:)

    השבמחק
  3. זו אני, המוכרת האנונימית.
    עדן, המדיניות הלא ברורה נובעת מכך שדוגמיות הן מוצר שלא קיים באופן קבוע בחנויות. היבואן (ולשם הבהרה, החנות איינה היבואן, כי אם המשווק. היבואנים הם אלו שקובעים את הטון, מבחינת מתנות, דוגמיות וגם מחירי המוצרים) מחליט אם ומתי לספק דוגמיות לחנויות, ולחנויות אין כל מילה בעניין ברוב המקרים. חנויות חלשות יותר מקבלות מעט מאוד, אם בכלל, וחנויות חזקות מקבלות יותר.
    בעניין הרושם, אל תתאמצי יותר מדי. רוב הדיילות יודעות לאבחן תמיד מי לקוחה פוטנציאלית ומי לא. לרוב, אנחנו מכירות את הלקוחות ש״קונות״ רק דוגמיות. לקוחה שמתעניינת באמת במוצר כלשהוא בדרך כלל תקבל דוגמית אם יש, ובמקרה של הרשת בה אני עובדת, ימלאו לה קופסית מהטסטר כדי שהיא תוכל לנסות. אם נותנים לך דוגמית של משהו שאין לך צורך בו, תגידי. יחפשו לך משהו אחר, אם יש.
    עכשיו, לגבי ההערה על התיק הפרטי של הדיילות - צר לי, אך הערה זו מכעיסה אותי ואפילו מעליבה (לא באופן אישי). אני שומעת את התיאוריה הזו הרבה, ולקוחות לא מהססות לומר לי את זה בפרצוף. אני רוצה להבהיר משהו: דיילת שנתפסת לוקחת דוגמיות מפוטרת. מבחינת כל הרשתות וכל היבואנים זוהי גניבה מהמעסיק לכל דבר. מעבר לזה, תאמיני לי שדוגמיות זה ממש לא מה שאנחנו צריכות. המעסיקים תמיד דואגים לצ׳פר את הדיילות בדרכים אלו או אחרות ולא חסר לנו דבר. אם אין דוגמיות, זה בגלל שאין דוגמיות, לא בגלל דיילת שלא באת לה טוב או שלקחה הכלהביתה. בסופו של דבר, אנחנו רוצות למכור, ודוגמיות הן הדרך הטובה ביותר. לנו הן חסרות בדיוק כמו ללקוחה כשאין לנו אותן.  

    השבמחק
  4. היי לך אנונימית

    שמחה שאת פה להשמיע קול, את הצד שלך
    זה חשוב.
    תודה על השיתוף.

    השבמחק
  5. הנחת מאפר באפריל?

    תוכלי להסביר לי...

    תודה

    השבמחק
  6. באנונימיות..
    הנחת מאפר של סמאשבוקס, קניתי מוצר של סמאשבוקס
    וזה נמכר באפריל.

    השבמחק
  7. למוכרת האנונימית: תודה על התגובה האמיתית! הבעיה שלי כצרכנית קבועה של מוצרי איפור וטיפוח שעד עכשיו באמת לא שמעתי שום תשובה אמיתית של מישהו "מבפנים". אני כן שמעתי מה מצב הדוגמיות בחו"ל (והוא הרבה יותר טוב) ונשאר רק לנחש למה ומדוע...
    זה נראה לי גם אחד הנושאים המתוקבקים ביותר בבלוגים ובפורומים שאני קוראת, ואף פעם לא ראיתי תגובה של דיילת.

    השבמחק
  8. בכיף.
    מאוד חשוב לי להשמיע קול, במיוחדכשאני רואה כמה דעה שלילית
    יש על המקצוע הזה. אמנם יש מי שמצדיקות את הדעה הזו, אבל אותן כמה תפוחים רקובים עושות שם רע לכולן.

    השבמחק
  9. רוצה להוסיף, כמישהי שבעבר הרחוק עבדה כדיילת באחת הרשתות ולאחר מכן היתה סגנית מחלקת קוסמטיקה באותה הרשת, מאוד נכון מה שאמרה המוכרת ברשת אפריל. ומנסיון מוכרות או דיילות שמחזיקות דוגמיות של מוצרים מפוטרות במקום, כמה וכמה מחברותי שניסו זאת פוטרו ובוישו ע"י המאבטחים של הרשת. תאמינו לי זה לא שווה.

    השבמחק
  10. איריס
    תודה שהוספת, הארת והערת מניסיונך כדיילת.
    יש באופן כללי רושם כי בחו"ל מקבלים דוגמיות וכאן מאד קשה. מכיוון שהנושא כל כך עמום ולא ברור נוצרות (מטבע הדברים) המון ספקולציות מסביב וזאת רק אחת מהן...
    חוץ מזה
    טוב לפגוש אותך כאן:) ותתחדשי על האתר המחודש.

    השבמחק
  11. אוי גם לי זה קרה רק עם דווגמיות של בשמיים ומייקאפ

    השבמחק
  12. מורן
    ברשת אפריל? קנית בושם או מייק אפ? איזה דוגמיות קיבלת?

    השבמחק
  13. אני מתה על דוגמיות - זו הדרך היחידה שאני יכולה לבדוק אם משהו מתאים ואני חולה על העיצוב שלהן :)

    השבמחק
  14. אני אישית משיגה דוגמיות בקלות דרך האינטרנט שולחים לי מאות דוגמיות בשנה שנה שעברה הגיעו אליי הבייתה בדואר חינם יותר מ150 דוגמיות של מוצרים שונים אני מפנקת את חברות שלי במוצרים ויש שם גם מוצרים כמו בשמיים בגודל של בקבוקון 10 מ"ל שזה דיי הרבה וכל מיני כאלה ופשוט צריח זמן כדי לשבת ולמצוא דברים כאלו :) בהצלחה מקווה שתמצאו גם הרבה דוגמיות אני 3 שנים בעסק חח..

    השבמחק
  15. כשהייתי קטנה ומתלווה לאמא שלי לבית המרקחת ולפרפורמריה - כןכן - היינו מקבלות מלא דוגמיות של בשמים קטנים כאלו. פשוט החרבה הישראלית הפכה לכזו גרידית שלא כיף להעניק לצרכן הישראלי שום מתנה, במילא הוא לא מעריך את זה ורוצה לעבוד על המערכת ולדפוק אותה. זה פשוט עושה הרגשה מגעילה, וזה אחרי עשר שנים כמוכרת. לא משנה היכן עבדתי על מפת ישראל, הלקוחות פשוט מוציאים את החשק להיות נחמדים אליהם.

    השבמחק