יום רביעי, 22 בספטמבר 2010

תאומות זהות

אני תאומה זהה. אני הגדולה. ברבע שעה שלמה.

תמיד התגובה כששומעים שאני תאומה זהה היא:

שיואו או..., איזה כיף לך. תמיד.

למה?

הגיע הזמן לשים כמה קלפים על השולחן (לא את כולם, בואו לא נגזים), ולחשוב בקול

מה הכיף הגדול.

בתמונות (בעיקר מהילדות) אני לא באמת יודעת אם זאת אני או היא, היא או אני.

מצד שני- אפשר לסגור על זה שמי שיצאה יותר טוב בתמונה, זאת בטח אני.

שיקום מי שרוצה את אח שלו הקטן (והמעצבן) איתו בכל מקום, עם אותם חברים, באותה הכיתה באותה הסביבה. כל הזמן.

מצד שני- אתה אף פעם לא לבד.

כשאנחנו יחד זה קצת כמו להסתכל על עצמי במראה. זהו, שאני מעדיפה להסתכל

במראה מתי שבא לי.

מצד שני – בשופניג, רק אחת מודדת ומדגמנת, השניה מתקתקת, לוקחת מידה

וצבע ומשלמת.

כשאנחנו פוגשות אנשים זרים. זה הולך ככה: מבטים אליי ואז אליה ושוב אליי....

מנסים למצוא הבדלים. ואז בד"כ מתחילות השאלות וכל השיואו או...

מצד שני – לא תמיד יש לי סבלנות לזה.

והלא זרים מתבלבלים. לפעמים יש קטעים, קבלו דוגמא: (תשתדלו לא להתבלבל גם).

מישהו מהעבודה שלה, ראה אותי עם בעלי. הוא מכיר אותה ואת בעלה לא את בעלי ולא אותי. והוא כמובן חשב, שאני זאת היא עם מישהו שהוא ממש לא בעלה... (בעלי כן, ואני).

התוצאה – ביג מס אבל ביג ביג מס.

אני מסתובבת גם כשקוראים בשמי וגם כשקוראים בשמה.

אני אומרת שלום גם לאנשים שאני לא מכירה, וגם היא. מישהו אמר מביך ולא קיבל?

טלפטיה - עוד מיתוס. שכחו מזה.

יש עוד אדם בעולם שמסתובב עם מטען גנטי (ד.נ.א) זהה לשלי. נו, עוד להיט.

יש לנו גם את אותו הקול. בטלפון היא נשמעת אני.

הנטיה הטבעית של אנשים (כנראה) לחשוב שתאומים זהים גם בחוץ גם בפנים, כאילו מדובר ממש באותו האדם. אין יותר מעצבן מזה. תאמינו לי.

בסופו של דבר, זה מתחלק בערך כך:
בילדות זה מדליק
בנערות סוג של אטרקציה
היום זה באמת פאטת. מיציתי.

מצד שני- אבל בינינו, כשאני רואה תאומות זהות גם אני אומרת:
שיואו או...

לאתר שלי - מסיבת בנות

18 תגובות:

  1. יקירתי,
    ראשית, המון בהצלחה בבית החדש כאן. כיף להיות שכנות :-)
    שנית, עד היום כשאני רואה תאומים זהים אני בוהה בהם, זו נראית לי תופעת טבע בלתי מוסברת, משהו מדהים. כאילו שכפלו מישהו... מעניין איך הייתי יוצאת אם הייתה לי תאומה זהה... בטוח לא דומה בכלום למה שאני היום. כפי שכתבת יש גם יתרון לזה שאף פעם לא לבד. אבל אם עכשיו תצמידי לי תאומה בטוח אתחרפן...

    השבמחק
  2. היי מותק, תודה שאת באה לבקר.
    זה מחרפן אין לך מושג. לגבי יתרונות אני כאמור מתייחסת אליהם בטבעיות, זאת אומרת לא שמה לב. החסרונות ממש מרגיזים.

    השבמחק
  3. אני מאחלת לעצמי ללדת תאומים, בן ובת (ביום שבו יגיע הזמן להרחיב את המשפחה).
    זה תמיד נראה לי כל כך כיף, יש אחווה מדהימה בין ילדים תאומים (ובמקרה יצא לי לעשות בייבייסטר על 3 זוגות תאומים!) כזאת שלא ראיתי אף פעם בשום מקום.
    זה דבר מהמם, את בורכת, שתדעי לך..

    שרונה

    השבמחק
  4. שרונה,
    אני גם מאחלת לך ללדת תאומים, אם זה מה שאת רוצה:)אני ממש לא רציתי!
    אני בטוחה שהרבה יותר קשה לגדל תאומים מאשר להיות תאומה זהה.
    לגבי תאומים לא זהים (בן ובת)אם יש לך במשפחה אולי יש לך סיכוי מכיוון שזה גנטי:)

    השבמחק
  5. ומה עם תמונה של שתיכן יחד?

    השבמחק
  6. טל,
    כן אני יודעת, זה לא תלוי רק בי...

    השבמחק
  7. עשית את זה! הצחקת אותי ובזאת מבחינתי כבשת את היעד.
    נשמע מאד נכון מה שכתבת, והאמת שקצת מזדהה בתור אחות לתאומים זהים.
    יש משהו מאד אמביוולנטי בכל העסק הזה. אבל בסופו של דבר נדמה לי שזה שווה.
    אני בכל אופן מקווה מאד שיהיו לי תאומים אבל אם אפשר בן ובת וככה הם לא יסבלו מחסרונות שבתופעה ואני יחד ם זאת אזכה בשניים במחיר של אחד ואהיה מאושרת.
    תודה שגרמת לי לחייך!
    ארבל

    השבמחק
  8. ארבל
    תודה לך.
    ובהצלחה עם השניים במחיר אחד.

    השבמחק
  9. וואלה!
    יש לי תאומים. זהים. בנים בני 3.
    וגם אותם לא ממש מזהים,
    ורובם אומרים לי שלא משנה מי זה מי.
    אז שתדעו שלי זה משנה!

    חוץ מזה גם לי קשה להבדיל, כי בכל הם אותו דבר חוץ מצורת העין (שזה גם לא מאד בולט)
    והעיקר לפעמים שואלים אותי אם הם תאומים (-:

    השבמחק
  10. אנונימי
    מה זאת אומרת "לא משנה מי זה מי"? שני ילדים/בני אדם כל אחד הוא עולם ומלואו ורק בגלל שהם נראים אותו דבר? כ"כ מרגיז, לך תסביר לכל אחד.
    לי יש נקודת חן על הצוואר, נקודה קטנה שסימנה את ההבדל גדול.

    השבמחק
  11. אוריתי(זו יעל חברה של אחותך)
    יש לך את זה ובגדול (תתחילי לכתוב בלוגים לעיתון)
    כשאני רואה תאומים גם אני אוטומטית מתלהבת,אבל אם אני חושבת על זה לעומק שאם הייתי במקומך גם אותי זה היה מעצבן באיזשהו מקום. אבל יש בתאומים גם הרבה דברים יפים ומיוחדים שלהם בלבד וזה מה שהופך אתכם למיוחדים יותר מאחרים.
    תהנו מביתכם החדש..
    יום ניפלא-יעל

    השבמחק
  12. יעל
    תודה מותק, איזה כיף לפגוש אותך פה!
    תמסרי ד"ש:)

    השבמחק
  13. טוב זאת אני הכפילה,מזדהה עם כל מילה,אמנם רבע שעה,אבל את אחותי הגדולה,תיארת את המציאות בצורה מקסימה,שיהיה המון בהצלחה!!

    השבמחק
  14. סיגל
    הבאת בחרוזים:) תודה.

    השבמחק
  15. אורית, העלת חיוך על פניי:) אשמח עם תתקשרי אלי לשמוע פרטים נוספים. פעם הבאה שאתקל בתאומים לבטח אחשוב על התובנות שכאן..
    יהודית (תחקירנית).

    השבמחק
  16. היי יהודית
    גם הגבת גם התקשרת...נמשיך בטלפון.

    השבמחק
  17. אחלה פוסט

    טל

    http://www.bemakeup.co.il

    השבמחק
  18. פוסט מצחיק, אחיינים שלי הם תאומים ולפעמים אני מקנאה בהם על הקרבה...אני יודעת שזה יכול להכניס קצת לסרטים בגיל הילדות אבל תחשבי על הקשר ההדוק בבגרות והמשפחה!

    השבמחק